20141105_134139Workshop 'Verbind je interne klant'Afgelopen week zijn we gestart met de workshop ‘Verbind je interne klant’ bij de Gemeente Utrechtse Heuvelrug. De visie van de gemeente is om voor 2017 de kanteling naar een vraaggestuurde organisatie te maken. Dit betekend nogal wat voor de afdeling (D)IV en de informatieprofessionals binnen de gemeente. Het is niet alleen een organisatorische kanteling , het gaat tevens vooral om een transitie in denken, voelen en doen. Het programma is opgebouwd van het bepalen van je eigen domein, naar het scherp in beeld krijgen van je klant om vervolgens op een effectieve manier de verbinding te maken met deze interne klant. Jij bent de leverancier. Hoe verbind je je op een prettige en resultaatgerichte manier aan de wensen van je interne klant? Wanneer is je klant echt tevreden? En hoe ontwerp je een accountplan? Hoe gebruik je dit op een ondersteunende manier en niet als leidend? Hoe maak je jezelf en afdeling (meer) relevant en waardevol.

Het helpen in het realiseren van de zakelijke/formele resultaten voor je interne klant staat centraal en ook zijn of haar persoonlijke ‘wins’. Ook hier merken we weer dat de accountmanager/informatieadviseur zijn resultaten kan vergroten door naast de formele, mede de informele ‘reis’ met de klant aan te gaan. Maar het begint met weten wat je kunt beïnvloeden en hoe. Wordt vervolgt op dag twee.

Start Workshop ‘Customer journey’ bij Gemeente Utrechtse Heuvelrug